معرفی وبلاگ
ما باید این توجه را هیچوقت از خود بیرون نکنیم، از مغز خود بیرون نکنیم که ما بندگان خدا هستیم و در راه او و در سبیل او حرکت می کنیم و پیشروی می کنیم. اگر شهادت نصیب شد، سعادت است و اگر پیروزی نصیب شد سعادت است. حضرت امام خمینی (ره)
دسته
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 375445
تعداد نوشته ها : 139
تعداد نظرات : 14
Rss
طراح قالب
GraphistThem244
امروزه انواع مختلفی از صفحه‌های کابینت‌ در بازار به فروش می‌رسند. صفحه‌های کابینت در انواع جنس، رنگ و طرح تولید می‌شوند که قیمت هرکدام با یکدیگر متفاوت است. صفحهٔ کابینت یکی از عناصر بسیار مهم در دکوراسیون آشپزخانه است که علاوه بر تأثیر زیادی که در زیبایی محیط آشپزخانه دارد، تا حد زیادی کارایی مهمی برای آماده سازی غذا دارد؛ چراکه تمام کارهای آماده‌سازی غذا بر روی صفحهٔ کابینت انجام می‌شود. درنتیجه باید از مقاومت خوبی برخوردار باشد و به‌راحتی قابل تمیزشدن باشد.

از انواع صفحه کابینت می‌توان به صفحه کابینت ام دی اف، سنگ طبیعی و سنگ مصنوعی اشاره کرد. صفحات کابینت به دو نوع یک لب و دو لب تقسیم می‌شوند. از صفحه کابینت یک لب برای روی کابینت‌های زمینی استفاده می‌شود. در این صفحه‌ها یک سمت صفحه گرد و صیقلی است و سمت دیگر آن معمولی می‌باشد. آن سمت معمولی رو به دیوار و سمت تراش‌خورده‌اش به سمت آشپزخانه نصب می‌شود. در صفحه کابینت دو لب هر دو طرف صفحه صیقلی و گرد است. از صفحه کابینت دو لب برای اپن و جزیره‌ها استفاده می‌شود. در ادامه می‌خواهیم به انواع صفحه کابینت بپردازیم پس با ما همراه باشید.

صفحه کابینت سنگ طبیعی

اگر می‌خواهید کابینت آشپزخانه مدرن و شیک داشته باشید استفاده از سنگ طبیعی و مصنوعی به‌عنوان صفحهٔ کابینت به شما پیشنهاد می‌شود. از زمان‌های گذشته تا هم اکنون از سنگ طبیعی به‌عنوان سنگ کابینت استفاده می‌شود. با این تفاوت که در زمان‌های گذشته ایجاد یک صفحهٔ صاف و یک‌دست کار دشوارتری بوده است. امروزه باتوجه‌به ابزارآلات حرفه‌ای که وجود دارد به‌راحتی می‌توان برای صفحهٔ کابینت سنگ طبیعی را برش داد و آن را صاف و صیقلی کرد. امروزه در صنعت کابینت از سنگ طبیعی با ابعاد بزرگ استفاده می‌شود. این در حالی است که درگذشته امکان صیقلی کردن و تراش‌دادن سنگ در ابعاد بزرگ وجود نداشته است.

سنگ طبیعی برای صفحهٔ کابینت یک انتخاب مناسب است؛ چراکه هیچ مواد شیمیایی‌ای در ساختار آن وجود ندارد. همچنین سنگ‌های طبیعی از همه نظر از خود مقاومت خوبی نشان می‌دهند و در مقابل ضربه و خط‌وخش مستحکم هستند. سنگ طبیعی را می‌توانید در انواع طرح و رنگ سفارش دهید و از آنجاییکه سنگ طبیعی است حس و حال متفاوتی را به آشپزخانهٔ شما می‌دهد. برای تمیزکردن صفحه کابینت سنگ طبیعی انرژی و زمان بسیار کمی لازم است؛ چراکه تمام کثیفی‌ها به‌راحتی از روی آن پاک می‌شوند. این صفحات با قیمت‌های مختلفی در بازار به فروش می‌رسند. قیمت‌ها باتوجه‌به نوع سنگ متفاوت است.

صفحه کابینت سنگ مصنوعی

سنگ مصنوعی هم دارای انواع مختلفی است و از لحاظ ظاهری حس همان سنگ طبیعی را به افراد می‌دهد. این سنگ‌ها به طور مستقیم از طبیعت گرفته نمی‌شوند؛ بلکه در کارگاه‌ها ساخته می‌شوند. در واقع برای ساخت سنگ مصنوعی از پودر سنگ طبیعی به همراه مواد شیمیایی استفاده می‌شود. برای صفحه کابینت از سنگ‌های مصنوعی مختلفی استفاده می‌شود از این سنگ‌ها می‌توان به کورین، کوارتز و مارمونایت اشاره کرد.

صفحه کابینت کورین

صفحه کابینت کورین به نسبت سنگ‌های مصنوعی دیگر بسیار سبک‌تر است. در نتیجه با نصب آن بر روی کابینت‌های زمینی، وزن زیادی را بر روی کابینت‌ها وارد نمی‌کند. صفحه کابینت کورین در مقابل مواد شیمایی از خود مقاومت خوبی نشان می‌دهد. همچنین درصورتی‌که دچار خط‌وخش و شکستگی بشود به‌راحتی می‌توان آن را ترمیم کرد. در این صفحه کابینت‌ها شما شاهد هیچ درزی نخواهید بود. از همین رو در این دکوراسیون شما کمتر شاهد رسوب در بخش سینک و صفحهٔ کابینت هستید. شاید برایتان جالب باشد که سنگ کورین دارای طول عمر بالایی است. ازآنجایی‌که قیمت سنگ هرساله افزایش پیدا می‌کند، خرید صفحه کابینت از جنس سنگ طبیعی و مصنوعی نوعی سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

سنگ‌های کورین ضدباکتری هستند و همین موضوع یکی از دلایلی است که از آن برای صفحهٔ کابینت و سینک استفاده می‌شود. اگر می‌خواهید برای کابینت آشپزخانه ساده کوچک خود کابینت سفارش دهید، می‌توانید برای سینک و صفحهٔ کابینت از سنگ مصنوعی کورین استفاده کنید. چراکه به دلیل متراژ پایین آشپزخانه، قیمت نهایی کابینت خیلی زیاد نمی‌شود. صفحه کابینت کورین بسیار یکدست و یکپارچه به نظر می‌رسد و درزهای آن با چشم قابل‌مشاهده نیست. همین موضوع سبب محبوبیت این سنگ در صنعت کابینت‌سازی شده است. اگر از سنگ کابینت کورین برای آشپزخانهٔ خود استفاده کرده‌اید به شما پیشنهاد می‌کنیم که از مواد شوینده بسیار قوی برای تمیزکردن آن استفاده نکنید. اگر برای تعداد دفعات زیادی از مواد شویندهٔ قوی برای تمیزکردن سطح آن استفاده کنید، امکان تغییر رنگ به‌مرورزمان وجود دارد.


صفحه کابینت کوارتز

بیشتر عناصر تشکیل‌دهندهٔ سنگ کوارتز طبیعی است و درصد بسیار ناچیزی از آن را مواد شیمیایی تشکیل می‌دهد. ازاین‌رو بسیار حس سنگ طبیعی را می‌دهد. افرادی که برایشان مهم است که حس و حال سنگ طبیعی را در دکوراسیون آشپزخانهٔ خود داشته باشند بهتر است که از صفحه کابینت کوارتز و یا سنگ طبیعی بهره ببرند. صفحه کابینت کوارتز نیز دارای مقاومت بسیار بالایی در مقابل ضربه، حرارت و خط‌وخش است. همچنین این سنگ نیز مانند کورین ضدباکتری است. از این رو از کوارتز هم به‌عنوان صفحه کابینت و هم به‌عنوان سینک ظرف‌شویی می‌توان استفاده کرد. این سنگ دارای تنوع رنگی بسیار زیادی است در نتیجه برای هر رنگ کابینتی می‌توانید از آن استفاده کنید. سنگ کوارتز در طیف رنگی سفید دارای تنوع زیادی است در نتیجه برای کابینت آشپزخانه سفید طلایی می‌توانید به‌راحتی صفحه کابینتی که مطابق با دکوراسیون آشپزخانهٔ شما است را انتخاب کنید.

بافت سنگ کوارتز هیچ منفذی ندارد در نتیجه کثیفی و لک‌ها به‌راحتی از روی آن تمیز می‌شوند و تمیزکردن آن در کمترین زمان ممکن اتفاق می‌افتد. لازم به ذکر است که سنگ کوارتز در مقابل خط‌وخش بسیار مقاوم است؛ اما اگر اتفاقی برای آن بیفتد ترمیم‌کردن آن امکان‌پذیر نیست و این یکی از معایب استفاده از صفحه کابینت کوارتز به‌حساب می‌آید. اگر محیطی که می‌خواهید از سنگ کوارتز استفاده کنید باز و در معرض نور خورشید است آکساگروپ به شما پیشنهاد می‌کند که به‌هیچ‌عنوان از این سنگ مصنوعی استفاده نکنید. چراکه این سنگ در مقابل نور خورشید مقاومت بسیار کمی دارد. لازم به ذکر است که علاوه بر آشپزخانه از سنگ کوارتز می‌توانید برای روشویی نیز استفاده کنید.

قیمت صفحه کابینت سنگ مصنوعی

سنگ مصنوعی باتوجه‌به اینکه در کارگاه‌ ساخته می‌شود دارای قیمت متفاوتی است. باتوجه‌به نوع برند، ایرانی و خارجی بودن قیمت‌ها با یکدیگر مختلف است. نوع ترکیباتی که برای ساخت سنگ مصنوعی به کار می‌رود نیز در قیمت تأثیرگذار است. یکی دیگر از عواملی که بر روی قیمت تأثیر مستقیمی دارد ضخامت سنگ است. هر چه سنگ روی کابینت ضخیم‌تر باشد قیمت آن بالاتر می‌رود. طرح روی سنگ مصنوعی هم روی قیمت تأثیرگذار است. هر چه طرحی که روی سنگ است زیباتر و خاص‌تر باشد قیمت آن بیشتر است.

برای اطلاع از قیمت و سفارش انواع کابینت در سبک‌های مختلف می‌توانید با کارشناسان شرکت آکساگروپ تماس حاصل فرمایید. آکساگروپ بیش از 10 سال است که در حوزهٔ دکوراسیون داخلی در حال فعالیت است و توانسته است در میان رقبا رضایت مشتریان خود را کسب کند. آکساگروپ تولید کننده‌ی تمام محصولات ام دی اف است و شما عزیزان می‌توانید بدون واسطه و با قیمتی بسیار منصفانه محصولات مورد نیازتان را به آن سفارش و خریداری نمایید.

دسته ها :
جمعه 1401/10/23

جنگ هایی که پیغمبر در زمان حیاتشان فرموده‏ اند (بعد از اینکه آن وقتی که اسباب جنگ فراهم شد برایشان) این جنگ ها همیشه با زورمندها بوده است، با آنها مثل ابوسفیان و امثال آنها که قدرتمندها بودند و اینها منافع ملتها را، ملت خودشان را می‏خواستند برای خودشان چیز بکنند و ظلم و ستمکاری و اینها، بی ‏عدالتی رایج بوده است و جنگهایی که واقع شده، بین مستضعفین بوده و مردم طبقه سه (فقرا) با این زورمندها و آنهایی که می‏خواستند حق فقرا را بخورند و لسان قرآن در آیاتی که در باب جنگ، جنگ با این مشرکین که در آن وقت دارای قدرت بودند، آیاتی که وارد شده است یکی و دو تا نیست، بسیار آیات در باب جنگ است و در جدال با اینها و در تمام قرآن اگر پیدا بکنید یک آیه‏ای که مردم را بگوید با اینها ملایمت بکنید و بروید توی خانه ‏تان بخوابید تا اینها هر کاری که بخواهند بکنند، بکنند، اگر این جور پیدا شد، آن وقت حق دارد کسی بگوید که این قرآن آمده است و دین آمده است و افیون است.

منبع: کتاب جنگ و دفاع در اندیشه امام خمینی (رض)
حساس، رضا - کرمانشاه
برای گمنام‏ های نام‏ آور و نام ‏آوران گمنام
بگو چگونه بگیرم نشان، بهارت را
بهار یاد تو، این کهنه یادگارت را
چقدر خیره بمانم به جاده‏ی خورشید
هنوز می شود آیا که انتظارت را...؟
چه می‏شود که بیایی و دست خسته‏ ی من
غزل غزل بتکاند ز تن غبارت را
برای آنکه بیابم تو را نفهمیدم
سراغ واژه بگیرم و یا تبارت را
من از اهالی این کوچه‏های شب زده‏ام‏
که گم نموده دلم چرخه‏ی مدارت را
چقدر دربه ‏در شعر خویشتن باشم
مگر بیابم از آیینه اعتبارت را...
منبع: کتاب زخم سیب
چهارشنبه 1399/9/5
New Page 9

جنگ خلیج فارس (ایران و عراق)، طولانی‏ترین جنگ تاریخ معاصر از زمان نبرد واترلو به شمار می‏رود. این جنگ از 22 سپتامبر 1980، یعنی زمانی که نیروهای عراق به سرزمین ایران تجاوز کردند، آغاز شد و تا 20 اوت 1988، یعنی زمان اجرای آتش بس مؤثر رسمی بین ایران و عراق ادامه داشت. فرصت‏های جنگی عراق زمانی به پایان رسید که در سپتامبر 1981، ایران با حملات متقابل به موفقیت‏های اولیه این کشور پایان داد و محاصره آبادان را درهم شکست. پیشروی‏های ایران، عراق را وادار کرد تا در ژوئن 1982، از قلمروی ایران عقب نشینی کند. در این هنگام، عراق تقاضای آتش بس کرد، اما ایران به دلیل حضور ارتش عراق در بخش‏های عمده‏ای از خاک این کشور هم چنان بر خواسته‏های خود مبنی بر پایان دادن به رژیم صدام حسین و جبران خسارت‏های وارده پا فشاری می‏نمود. 

هر چند در آغاز جنگ، ایران نشان داد که تنها، برای دفاع از خود می‏جنگد، اما به زودی درصدد برآمد تا با تنبیه متجاوز، حقوق حقه خویش را بدست آورد؛ بنابراین، در اواسط جولای 1982، از مرزها گذشت و به خاک عراق وارد شد. از این به بعد، ایران سیاستی را دنبال کرد که هدف آن تسلیم بدون قید و شرط عراق بدون معامله با رژیم صدام حسین بود. با این حال، ایران در بعضی از مواقع می‏خواست مذاکراتی را از موضع قدرت انجام دهد، به ویژه پس از فتح فاو در فوریه 1986 (تا این که آن را در آوریل 1988 مجددا از دست داد)، که رژیم [امام] خمینی (ره) در صدد بود متجاوز را تنبیه کند. 

از سوی دیگر، عراق بعد از این که ناگزیر شد تا موضع دفاعی را اتخاذ کند، درصدد گسترش جنگ برآمد و برای تحمیل آتش بس به ابر قدرت‏ها فشار آورد. در اوایل سال 1984، عراق نفتکش‏های ایران را هدف حملات هوایی قرار داد و در مقابل، ایران نیز با حمله به نفتکش‏های کشورهای عربی ساحل خلیج فارس به عراق پاسخ داد. به همان اندازه که پای ابر قدرت‏ها برای حمایت از کشتیرانی بی‏طرف به خلیج فارس کشیده می‏شد، فشار بین‏المللی برای یافتن راه حلی دیپلماتیک نیز تشدید می‏گردید.

در 20 جولای 1987، درست قبل از حرکت امریکا برای اسکورت نفتکش‏های مجددا پرچم گذاری شده کویت، شورای امنیت قطع‏نامه 598 را تصویب کرد. بلافاصله بعد از تصویب قرارداد، عراق اعلام کرد، در صورتی که ایران قطع‏نامه آتش بس را قبول کند، عراق نیز آن را خواهد پذیرفت. به هر حال، ایران اعلام کرد تا زمانی که کمیسیونی برای تعیین متجاوز تشکیل نشود، از قبول قطع‏نامه خودداری خواهد کرد. جنگ خلیج فارس با تعهد فزاینده بین المللی برای عملیات پرچم‏گذاری و مین روبی پیچیده‏تر شد. بعد از نیمه سال 1987، حضور بین المللی گسترده در خلیج فارس کم کم به برخورد نظامی میان نیروی ایران و نیروی دریایی امریکا انجامید. 

در فوریه 1988، جنگ شهرها شاهد اصابت 190 فروند موشک عراقی به تهران بود، در حالی که ایران به دلیل فقدان موشک کافی نمی‏توانست در این سطح، با عراق مقابله به مثل کند. در مارس 1988، موشک‏باران تهران و حمله شیمیایی عراق به حلبچه که به طور مستقیم از تلویزیون ایران پخش شد، روحیه مردم را تضعیف کرد. هنگامی که در 17 آوریل 1988، عراق فاو را پس گرفت و ماشین نظامی هجومی خود را به سلاح‏ های شیمیایی تجهیز کرد، معلوم شد که ایران در موضع ضعف قرار داد. 

در 18 جولای 1988، ایران با پی گیری همه جانبه اقدامات دیپلماتیک قطع‏نامه 598 را پذیرفت. این امر در 8 اوت به پذیرش آتش بس از سوی دو طرف انجامید و در 20 اوت 1988، لازم الاجرا شد. هنگامی که در 25 اوت، مذاکرات مستقیم آغاز گردید، عراق طرف برتر میدان نبرد بود و بعد از اعلام تاریخ برقراری آتش بس نیز به پیشروی خود علیه ایران ادامه داد و تلاش کرد تا با به اسارت گرفتن تعداد بیشتری از نیروهای ایرانی تا حد امکان موقعیت خود را در مذاکرات مربوط به مبادله اسیران، تقویت کند. همچنین، علی رغم این که به روشنی لزوم عقب نشینی نیروها به مرزهای شناخته شده، پیش‏بینی شده بود، قسمت‏های زیادی از ایران را تصرف کرد. بنابر گزارش، یک روز قبل از این که مذاکرات مستقیم آغاز شود، عراق در حمله به شورشیان شمال به طور مؤثر، از سلاح‏های شیمیایی استفاده کرد و به موازات مرز، جایی که آن را منطقه آزاد شده می‏نامند حرکت و طبق گزارشی، حدود هزار روستا را ویران کرد. در نتیجه، بیش از صد هزار نفر آواره به سوی ترکیه و ایران سرازیر شدند.

منبع: کتاب ایران، عراق و مذاکرات آتش بس

New Page 2

عملیات کربلاى چهار [3/10/65- ابوالخصیب] بود.

آن طرف آب یک نفر زخمى مرتب فریاد مى زد و کمک مى طلبید.

با یکى از برادران رفتیم و به محل حادثه رسیدیم.

هر چه سروصدا کردیم و آن بنده خدا را مورد خطاب قرار دادیم جوابى نشنیدیم.

ناگهان خمپاره اى از راه رسید و مابین ما به زمین خورد.

براى چند لحظه چیزى نفهمیدم.

بعد دیدم هر دو نقش زمین هستیم، منتها زخم من کاریتر است.

با اصرار و التماس زیاد او را فرستادم عقب.

وضع خوبى نداشت.

من از ناحیه کمر و نخاع و او پایش زخم عمیق برداشته بود.

مى خواست با آن وضع بماند و به من کمک کند.

دشمن متوجه ما شده بود و آن نقطه را گرفته بود زیر خمپاره.

همه فکرم در آن لحظه این بود که یک نفر بیاید و نجاتم بدهد.

ساعت شش صبح زخمى شده بودم و حالا روز بالا آمده و ساعتها بود که کسى را به یارى مى خواندم.

هر چه تلاش کردم نتوانستم حرکت کنم.

مأیوس و مضطرب بودم.

ناگهان به یاد حرف فرمانده یگان افتادم که مى گفت: در سختیها فقط به خدا پناه ببرید و از او کمک بخواهید.

اینجا بود که بى اختیار و در کمال باور و اعتقاد گفتم: الهى به امید تو. چند لحظه بعد صداى کسى را که مى گفت: زخمى کیست؟ به گوشم رسید.

با همه وجود معناى توکل را دریافتم.

تهیه و تنظیم: وبلاگ روایت هشت سال دفاع مقدس

دسته ها :
پنج شنبه 1399/8/15
X